24 Aralık 2016 Cumartesi

Kayısı Öpücükleri - Claudia Winter | Kitap Yorumu



Kitabın Adı: Kayısı Öpücükleri 
Orijinal Adı: Aprikosen Küsse
Yazarı: Claudia Winter
Çevirmeni: Çiğdem Samsunlu
Yayınevi: Yakamoz
Sayfa Sayısı: 431

"Bir değişiklik yap ve bir kez olsun kalbini dinle!"


Arka Kapak Yazısı: Hanna, bütün dünyayı gezip değişik tatlar denemesine imkân veren bir işe sahiptir. İtalya'nın küçük kasabalarından birinde adı oldukça duyulmuş bir restorana gidip oranın yemeklerini tadar. Ancak bu tadımdan sonra yazdığı yazı başına büyük bir iş açar. Patronu, Hanna'dan tekrar orayı ziyaret etmesini ve bu durumu düzeltmesini ister. Kariyerini baltalamak istemeyen Hanna, o küçük kasabaya tekrar gitmeyi kabul eder. Hakkında yazı yazdığı restoranın sahibi olan büyükannenin ölümü ise işlerin seyrini değiştirir. Torunu Fabrizio'yu büyük bir sorumluluğun altında bırakan büyükanne, ölmüş bile olsa herkesin üzerinde etkisini sürdürmektedir. Bakalım, Hanna ve Fabrizio'nun önlenemez bir şekilde kesişen yolları gönüllerini de birleştirebilecek mi?


Not: Kitap Hanna ve Fabrizio tarafından 1. tekil şahısla yazılmıştır.


Herkese merhaba! Kuzenimden ödünç alarak okuduğum ve bir kokulu kitap olan -kokusu gerçekten çok güzel ^_^- Kayısı Öpücükleri'nin yorumuyla karşınızdayım!
Kayısı Öpücükleri, bir yemek eleştirmeni olan Hanna ile aile geleneklerine sımsıkı bağlı olan Fabrizio'nun Hanna'nın yazdığı sert bir eleştiri sonucu yollarının İtalya'da kesişmesini ve Fabrizio'nun isteği üzerine Hanna'nın onun aile restoranında çalışmaya başlamasını ve sonrasında olanları anlatan kayısı tadında bir roman.

"Ve kalbin yavaşça, hayatın boyunca bir araya getiremeyeceğin kadar çok parçaya ayrılıyor." 

Kayısı Öpücükleri'nin gerek kurgusunu gerek karakterlerini gerek de kitabın, hayatın ne kadar sürprizlerle dolu ve belirsiz olduğu ile ilgili verdiği mesajı çok sevdim. 
Kitabın kurgusu, olay örgüsü, yazarın anlatımı... Kitabı her yönüyle çok sevdim ve sizin de seveceğinize innıyorum. Özellikle kurgusu çok hoşuma gitti. Kesinlikle sıradışı ve okunmaya değer bir kurgu. 

"Sormadığın takdirde evet cevabını alamazsın."

Kayısı Öpücükleri'ni Aşk Adında Hayat kitabıyla bağdaştırdım okumaya başladığım ilk andan itibaren. Kitabın bir meyveyi tema olarak alması, karakterin bir karaktere kayısı fırlatması, -Aşk Adında Hayat'da da karakter şeftali fırlamıştı sinirlendiği bir karaktere- sonunda yemek tariflerine yer verilmesi... Acaba yazarlardan biri diğerinden ilham mı almış, diye düşünmemek elimde değildi. Ancak şunu da söylemem gerekir ki kurgu ve olay örgüsü kesinlikle Aşk Adında Hayat'dan farklı. Bir şey kesin, iki kitabı da çok severek okudum! ^_^ Aramızda kalsın sevimli afacanlar, Kayısı Öpücükleri'ni ve Aşk Adında Hayat'ı kardeş ilan edesim geldi. ^_^ Bu arada Aşk Adında Hayat kitabının devam kitabı olan Geçmişin Gölgesinde Aşk'ın yorumuna buradan ulaşabilirsiniz. ^_^

"Bazı şeyler içinde bulunulan şartlar değiştiği takdirde anlamını yitirebiliyor."

Velhasıl, bu kitabı çok severek ve keyif alarak okudum. Özellikle kitabın sonunu o kadar çok sevdim ki beni bir süre kitabın sonunu düşündürecek kadar etkiledi! ^_^ Ah , o kadar anlamlı bir sondu ki...
Bir değişiklik yapın ve bir kez olsun Kayısı Öpücükleri'ni okuyun! ;)

Kitaba Puanım:

2 yorum:

  1. Kitabın kokulu olmasına bayılmıştım :D İlk kokulu kitabımdı ve hala tek olma özelliğini koruyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, benim hiç kokulu kitabım olmadı maalesef. :) Ve evet kokulu olması benim de çok hoşuma gitmişti. Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim. ^_^

      Sil