14 Ağustos 2016 Pazar

Yüzbaşının Kızı - Puşkin | Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Yüzbaşının Kızı
Orijinal Adı: Kapitanskaya Dochka
Yazarı: Puşkin
Çevirmeni: Volkan Ünal
Yayınevi: Kutup Yıldızı
Sayfa Sayısı: 176

Not: Kitap Pyotr Andreyich tarafından 1. tekil şahısla yazılmıştır.

Herkese merhaba! Rus yazar Puşkin'in kaleminden çıkan ve dünya klasikleri arasına yerleşmiş olan Yüzbaşının Kızı'nın DNA incelemesiyle karşınızdayım. 

Hemen konusundan bahsedeyim. Babası tarafından askerliğini yapması için Orenburg'a gönderilen Pyotr Andreyich'in başına gelenleri anlatıyor Yüzbaşının Kızı.

Aslında bu kitabı okumaya hiç niyetim yoktu ama abimin tavsiyesiyle okudum. İyi ki de okumuşum. Heyecanlı ve maceralı olaylar içeren Yüzbaşının Kızı o kadar akıcı bir kitap ki... Sayfalar elinizden akıp gidiyor adeta.

Betimlemeler biraz daha fazla olsaydı daha iyi olabilirdi. Kitabın dili ve anlatımı basit diyebilirim. Özellikle Diriliş kitabını göz önüne alırsam Puşkin'le Tolstoy'un ne kadar farklı yazarlar olduğunu görmem hiç zor değil. Çünkü Diriliş'ten anladığım kadarıyla Tolstoy betimleme bağımlısı bir yazar. Bu arada buradan Tolstoy'a bir mesaj iletmek istiyorum: Sevgili merhum Tolstoy, şunu bilmelisin ki benim için hep özel bir yazar olarak kalacaksın. Çünkü Kitabın DNA'sında yorumladığım ilk kitabın yazarı sensin dostum! ^_^ (Umarım Tolstoy'un "Ne münasebet, senin nerden dostun oluyor muşum?!" şeklinde kemikleri sızlamıyordur.) Şaka bir yana, Yüzbaşı'nın Kızı'nı okumanızı tavsiye ederim.

 Bu kitabın yaşanmış olaylardan baz alınıp bazı isimlerin değiştirilerek yazıldığını da söylemem gerek. Bu da kitabı daha etkileyici yapıyor tabii.

Şunu da belirtmek istiyorum Yüzbaşının Kızı'nın karakterlerinden bazılarını çok sevdim. Özellikle Savelyiç'e bayıldım. O kadar içten ve komik biri ki! :)

DNA incelemem burada bitiyor. Bol kitaplı günler dilerim. :)

Kitaba Puanım:

2 yorum:

  1. Okumuştum ama yorumunu okuyunca konusunu tam hatırlayamadığımı fark ettim, belki de klasikleri tekrar okumalıyım :)) İyi bayramlar! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, bayram bitti ama yine de bundan sonraki hayatın için iyi bayramlar! :) Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim. ^_^

      Sil