7 Mayıs 2016 Cumartesi

Bir Bilim Adamının Romanı - Oğuz Atay | Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Bir Bilim Adamının Romanı
Yazarı: Oğuz Atay
Yayınevi: Bilgi Yayınevi
Sayfa Sayısı: 269

Not: Kitap 3. tekil şahısla yazılmıştır.

Herkese merhaba. Biyografik bir kitabın DNA incelemesiyle karşınızdayım. :)
Mustafa İnan adında bir bilim adamının hayatını konu edinen bu kitap hayatınıza çok faydalı şeyler katmakla kalmayıp akıcılığıyla sizi kendisine büyülüyor. En azından bu benim açımdan böyle, çünkü bu kitabı hiç sevmeyip sıkıcı bulanlar da var ama ben kesinlikle bu fikre katılmıyorum. Anlamını bilmediğim kelimeler karşıma az denilmeyecek bir sayıda çıkmasına rağmen kitabın bir yerinde bile sıkılmayıp severek okudum.
Harika bir kitaptı ve bilmelisiniz ki harika olan tek şey kitap değil, çocukluğunu ve gençliğini çok büyük zorluklarla güçlü bir şekilde atlatıp insanlara karşı her zaman hoşgörüyle yaklaşarak çok fazla teknik terimler içeren bilgileri bile insanlara onların anlayacağı şekilde anlatmayı başaran Mustafa İnan da harika bir insan.  Ülkemizde Mustafa İnan gibi beyin göçüne karşı olup ülkesi için bilime büyük katkılarda bulunmakla kalmayarak tüm bildiklerini öğrencilerine "Aman, öğrencim beni geçmesin." korkusunu yaşamadan anlatan bilim adamlarının sayısının az olması üzücü bir durum. Allah rahmet eylesin, Mustafa İnan çok özel bir insandı. Onu bir zamanlar tanıyormuş gibi konuştuğumun farkındayım ama bu kitap onu gerçekten tanıyormuşsunuz gibi hissetmenizi sağlıyor.

Kitapla ilgili belirtmek istediğim bir diğer noktaysa Oğuz Atay'ın bir zamanlar Mustafa İnan'ın öğrencisi olmasıdır. Bir öğrencinin öğretmeninin hayatını anlattığı ve Mustafa İnan'ın genç yaşta öldüğünü de -56- belirttiği bir kitabı yayımladıktan iki yıl sonra 43 yaşında ölmesi şaşırdığım bir durum oldu. Çünkü ben kitabı okuduğum tüm zaman boyunca Oğuz Atay'ın hala yaşadığını sanıyordum. Neyse, yoruma devam edelim. :) 
Kitabı tavsiye ediyor muyum? Evet, kesinlikle. Okuyun, okutturun. Kitap hayatımıza bir şey katıyor mu? Daha önce de söylediğim gibi kesinlikle katıyor. Bu kitabı tek boynuzlu atının da okumasını ister miydin? Tek boynuzlu atım olmadığını yüzüme vurmak zorunda mıydın?!
Şaka bir yana dostlarım, gerçekten harika bir kitap. O halde... Bol kitaplı günler dilerim. ^_^

Kitaba Puanım:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder