2 Şubat 2018 Cuma

OKUDUĞUM KİTAPLAR | OCAK 2018

Herkese merhaba!
Bu ay okuduğum kitapların DNA'larını genel olarak incelemek istedim. :) Ancak bunu her zaman yapmayabilirim. Çünkü aylık favoriler yazılarımda direkt o ay en sevdiğim kitabı veya kitapları sizinle paylaşmak da bana yetiyor.
Bu ay toplam 4 kitap okudum. Okuduklarımı genel olarak sevdiğimden dolayı memnunum. :)




1-) Handan - Ayşe KULİN (5.8/10)
Yayınevi: Everest
Sayfa Sayısı: 271

Halide Edip Adıvar'ın Handan kitabının baş karakterinden ismini almış olan Handan adındaki bir kadının çıkmazlarla dolu olan yaşam öyküsünü okuyoruz.

“Aşklarını kendileri yaratır, sonra da  elleriyle yok mu ederdi bütün kadınlar,  yoksa ben mi böyle tuhaftım?"


Hayatımda hiç Ayşe Kulin okumadığımdan dolayı başlangıcı Handan'la yapmak istedim.


Anlatım bana biraz fazla basit geldi. Bunun dışında hiçbir karakterle duygusal bağ kuramadım. Ayrıca modern bir kadın olmak, cinsellikle bağdaştırılmış gibi geldi bana ve bu hiç hoşuma gitmedi. Baş karakter olan Handan'ın evli erkeklerle yasak ilişkiler kurma isteği ise beni karakterden tümden soğuttu.


handan ayşe kulin alıntı ile ilgili görsel sonucu


Kitabın sevdiğim yanları, akıcı olması ve Gezi olaylarıyla ilgili bilgi edinmeme sebep olmasıydı. Onun dışında pek beğendiğim bir kitap olmadı maalesef.


2-) Aşk - Elif Şafak (8.8/10)
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 415


Şems ve Mevlana'nın hikayesini onların ağzından okuyoruz bu kitapta.

" 'Yaşadığım hayatı değiştirmeye, kendimi dönüştürmeye hazır mıyım?' diye sormak için hiçbir zaman geç değildir. Kaç yaşında olursak olalım, başımızdan ne geçmiş olursa olsun, tamamen yenilenmek mümkün."


Öncelikle şunu söylemek istiyorum: Ben, gerçekten yaşamış olan kişilerin ağzından yazılan hikayeleri pek tasdik etmiyorum. Çünkü o kişilerin izni olmaksızın zihinlerindeki düşünceleri temsil ederek yazmak; belki de akıllarının ucundan bile geçmemiş olan düşünceleri onlara aitmiş gibi göstermek bana doğru gelmiyor. Şahsen; ben öldükten sonra, biri veya birilerinin benim zihnimin ürünüymüş gibi yazı yazmalarını istemezdim. Siz ister miydiniz?
Buna rağmen, kitabı gerçekten sevdim. Bazı konulara karşı, bakış açımı genişletmesinin yanı sıra, oluşturulan Şems karakteri beni çok etkiledi.




 Ayrıca Elif Şafak'ın duygu analizleri konusunda çok iyi olduğunu düşünüyorum. Yan karakterleri görmezden gelmemiş, onların da duygu ve düşüncelerine son derece önem vermiş olduğunu görmek çok güzeldi.


 İnsanları öylece yargılamamamız gerektiğini, aşkın küçümsenecek bir duygu olmadığını ve adeta umut enjekte eden bu kitabı okumanızı tavsiye ederim sevgili okuyucularım. ^_^


 3-) İkna Dehası - Stuart Diamond (10/10)
Yayınevi: Diyojen
Sayfa Sayısı: 497


 Kitabın isminin İkna Dehası olduğuna bakmayın lütfen. Bu sadece, kitabın daha fazla satılması için yapılan ucuz bir stratejik yöntem. "İkna Dehası" kulağa daha çok, hedef kişiyi manipüle ederek kendi çıkarlarına hizmet etmeye yönlendirmek gibi geliyor. Oysa hayır. Bu kitap; her iki tarafın da müzakereden olabildiğince karlı çıkmasını, kimsenin kırılmamasını, her bir bireyin duygularına ve düşüncelerine önem verilmesini amaçlıyor.
Daha fazlasını elde etmeyi amaçlıyor. Her şeyi elde etmeyi değil. Ve bu, kitapta da oldukça sık vurgulanıyor. Zaten kitabımızın asıl adı Getting More. Yani daha fazlasını elde etmek.


 "Karşılaştığınız sorunu baş etmeniz gereken bir engel olarak görmektense, bu sorunu keşfedilmeyi ve geliştirilmeyi bekleyen bir fırsat olarak görün."


 Kitabı okurken Stuart Diamond'ın zekasına sıkça hayran kaldım. Sadece zekasına değil, kalbine de öyle. Öyle düşünceli, öyle empati yüklü ve öyle iyi niyetli yazmış ki... Buradan yazara, tüm kalbimle sevgilerimi yolluyorum.

"Ölümü kollarını açarak karşılayan bir gruba karşı bir şiddet savaşını kazanmak fiilen imkansız. Ve bu dünya çapında bir fenomen haline gelmiş bulunuyor."


Size şunu garanti edebilirim: Eğer bu kitabı; sadece söze değil uygulamaya da geçirmeye hazır bir şekilde ve zihninizi gerçekten vererek okursanız yaşam kalitenizin artması işten bile değil.


 4-) Uçurtma Avcısı - Khaled Hosseini (9.1/10)
Yayınevi: Everest
Sayfa Sayısı: 375


 Afganistan'da beraber büyüyen Emir ve Hasan adındaki iki çocuğun çarpıcı dostluk hikayesini okuyoruz bu kitapta.




Hiçbir zaman geç değildir, değil mi? :) Bu yüzden bu kitabı artık okumaya karar verdim, iyi ki de okumuşum. :)
Ancak beklentiyi biraz fazla yüksek tutmuş olmalıyım ki, kitap beni beklediğim kadar etkileyemedi.




Khaled Hosseini, gerek çocuk gerek yetişkin birey olsun insan psikolojisini gerçekten çok iyi işlemiş. Bu da kitabı sevmemdeki büyük etkenlerden biri.



 Evet, yazımızın sonuna geldik sevgili sevimli bal arıları. :) Kendinize çok iyi bakın! ^_^



19 yorum:

  1. Uçurtma Avcısı'nı okumak isterim. Afganistan nasıl desem güzel bir ülkeyken, mahvedilen bir enkaza, küle dönüştü, hele Afganistan'da kadın olmak:(o ülkeyle ilgili her kitabı okumak istiyorum. Handan'ı hiç sevmedim yazdıklarını okuyunca çünkü görüşlerimiz çok örtüşüyor, çağdaşlık ile cinsellik ne alaka? Bir insan aseksüel de olabilir, başka sebeplerle hiç cinsellik yaşamamış ya da yaşamak istememiş olabilir ama çağdaş biridir pekala da. Kime ne?:))))Ama Ayşe Kulin'in dilinin sadeliğini seviyorum ben, iki kitabını okudum. Adı Aylin ve Nefes Nefese. Çok muhteşem yazıyor diyemeyeceğim, bence şanslı bir kadın, blog ya da wattpad yazarları gibi yazıyor. Aman aman ahım şahım hiç bulmadım o iki kitabını da. Diyorum ya insanda şans olacak...
    Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      Uçurtma Avcısı, Afganistan'la ilgili okuyabileceğiniz en güzel kitaplardan biri. :)
      Şansa inanmasam da, demek istediğinizi anladım. ^_^ Bayağı okunan bir yazar gerçekten de. :)
      Fikrinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  2. ayşe kulin şu sıralar deli gibi okuduğum içtiğim bir yazar oldu hangi kitabını bulsam okuyorum. Handan bir seri kitabı bilmem biliyor musun ben de şu an o serinin ikinci kitabını okuyorum. Ayşe Kulin'i sevmek için ilk kendi hayatının serisi olan veda umut hayat ve hüzün serisini tavsiye ediyorum hele veda ve umut kitabına bayılacağını düşünüyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki Yaz,
      Handan'ın bir seriye ait olduğunu bilmiyordum. :) Önerilerin ve bilgilendirmen için teşekkür ederim. Fikrini belirttiğin için ayrıca teşekkür ederim. ^_^

      Sil
  3. Emeğinize sağlık, güzel yorumlamışsınız ^^
    İçlerinden sadece Uçurtma Avcısı'nı okudum, gerçekten güzeldi. Kitabı okurken Afganistan hakkında bir çok bilgi ediniyorsunuz :) Emir ve Hasan'ın aralarındaki bağı da sevmiştim.
    Aynı yazarın Bin Muhteşem Güneş isimli bir kitabı daha var, okumadıysanız tavsiyemdir ^^
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Hanım,
      Bin Muhteşem Güneş merak ettiğim bir kitap, önerin için teşekkür ederim!
      Emir ve Hasan arasındaki bağ da, Afganistan hakkında bilgiler içermesi de çok güzeldi; katılıyorum. ^_^
      Fikrinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  4. bu kitapları okumadım; ancak, sayenizde ufak da olsa bilgi sahibi oldum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem ve Mustafa Doğru,
      Buna sevindim. :) Fikrinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  5. bal arısı dna cısıııı :) iknalı olan ilgimi çektii. son kitabın filmini izlediim. seni görmek ne güzel amaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bir haftalığına şehir dışına çıktığımızdan dolayı internete ancak tek tük girebildim Deep. :)
      İkna Dehası ilgini çektiyse kaçırma lütfen, beğeneceğine inanıyorum! :)
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  6. Uçurtma Avcısı ve İkna Dehası kitapları ilgimi çekti. Sen de çok güzel yorumlamışsın. Uçurtma Avcısı için 9.1 vermişsin, çok etkilenmemiş olmana rağmen 9.1 vermişsin, o yüzden merak ettim kitabı :)
    Elif Şafak'ı hiç okumadım şimdiye kadar, bilmiyorum doğru mu yapıyorum. Çok fazla ünlenen; ben keşfetmeden evvel ünlenenlere karşı bir antipatim var. Öyle bir film olursa izleyemiyorum, kitabı okuyamıyorum.
    Ne dersin, okumalı mıyım? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feri Peri,
      Uçurtma Avcısı çok beğendiğim bir kitap oldu, sadece beklediğim kadar etkilenemediğimden dolayı biraz puan kırdım. :) İkna Dehası'nın da alanında muhteşem yazılmış bir kitap olduğunu düşünüyorum. :) İlgini çekmişler ne güzel, umarım ikisini de okur ve seversin. ^_^
      Ben de daha önce hiç Elif Şafak okumadım, bir arkadaşım çok tavsiye etti diye okudum ve hiç pişman değilim. Bence Aşk kitabını okumalısın Feri Peri, inanıyorum ki bazı konulara karşı bakış açını genişletecek. :) Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  7. İlkay Özgür,
    Bu güzel dileğin için teşekkür ederim, dileklerimiz karşılıklı. :)
    Uçurtma Avcısı'nı umarım sen de seversin. ^_^
    Ben de Elif Şafak'ın sadece Aşk kitabını okudum ve gerçekten akıcıydı, belki bu kitap hoşuna gider. :)
    Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

    YanıtlaSil
  8. Uçurtma Avcısı'nı ve yazarın diğer kitaplarını çok severim. İstersen Bin Muhteşem Güneş'i de oku. Adı gibi muhteşem bir kitaptır.

    Aşk'ı çok severek okumuştum.

    Ayşe Kulin'in en sevdiğim romanı Veda'dır. Diğer romanlarını kısa sürede okuyorum ama beni çok etkilemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      Bin Muhteşem Güneş listemde, önerin için teşekkür ederim! :)
      Handan da beni etkilemedi maalesef. :/
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  9. nedense Elif Şafak'ı bir türlü sevemiyorum. Aşk güzel düşünülüp oluşturulmuş bir kitaptı kabul;ama Kimya Hatunu mu tam hatırlamıyorum kadın karakterlerden birini çırılçıplak soyup Şems'in odasına atması falan beni rahatsız etmişti. 8-9 yıl oldu tabi okuyalı ama böyle bir sahne hatırlıyorum yanılmıyorsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Yanılmıyorsun, öyle bir sahne var. Katılıyorum, o sahne beni de rahatsız etmişti.
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  10. Bence okuduklarını hep yaz, kitap yorumu okumayı seviyorum :)) Aşk'ı ve Uçurtma Avcısı'nı okumuştum ben de ama Uçurtma Avcısı beni de beklediğim kadar etkilememişti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Hep yazmayabilirim, çünkü okuduklarım arasında sevmediğim kitaplardan bahsetmek yerine direkt favoriler yazılarımda en sevdiklerimden bahsetmeyi daha çok seviyorum ama ara ara paylaşabilirim, kim bilir? :)
      Uçurtma Avcısı'nda senin de beklentilerin bayağı yükselmiş olmalı. :)
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil