12 Mart 2016 Cumartesi

Ateşi Yakalamak (Açlık Oyunları Serisi #2) - Suzanne Collins | Kitap Yorumu



Kitabın Adı: Ateşi Yakalamak
Orijinal Adı: Catching Fire
Seri: Açlık Oyunları Serisi #2
Yazarı: Suzanne Collins
Çevirmeni: Sevinç Tezcan Yanar
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 407

"Kıvılcımlar parlıyor. Alevler Yayılıyor. Ve Capitol intikam istiyor."

Arka Kapak Yazısı: Her şeye rağmen,Katniss Açlık Oyunları'nın galibi oldu. O ve 12. Mıntıka'dan arkadaşı Peeta Mellark hayatta kalmayı başarabildiler. Her şeyden sonra Katniss, ailesine ve en yakın dostu Gale'e geri döndü. Ancak Gale ona karşı soğuk davranmaktadır. Peeta ise ona tamamen sırtını dönmüştür ve Capitol'e karşı bir isyan olduğuna dair dedikodular yayılmaktadır. Bu isyanda Katniss ve Peeta'nın da payı olmuş olabilir.
Şok içinde olan Katniss, büyük bir kargaşayı ateşlemiştir ve bu kargaşayı durduramayacağından endişelenmektedir. Katniss ve Peeta'Nın Capitol'ün zalim Zafer Turu için mıntıkaları dolaşma zamanı yaklaşırken bahisler oldukça yükselmiştir. Eğer birbirlerine olan aşklarını kanıtlayamazlarsa, sonuç korkunç olacaktır.
Açlık Oyunları üçlemesinin ikinci kitabı olan Ateşi Yakalamak kitabında Suzanne Collins Katniss Everdeen'in büyüleyici hikayesine devam ediyor. Onu her zamankinden daha da zorluyor... Her sayfasında okuyucuyu sürprizlerle şaşırtmaya devam ediyor.


Not: Kitap Katniss Everdeen tarafından 1. tekil şahısla yazılmıştır.


Seri:
#2 Ateşi Yakalamak
#3 Alaycı Kuş (tıktık)


Herkese merhaba! Maceranın son hızla devam ettiği Ateşi Yakalamak kitabının DNA incelemesiyle karşınızdayım. :)
Söylemeliyim ki Suzanne Collins yine müthiş bir iş çıkarmış. Kitabı okuduğunuzda yazarın, daha çok halkla Capitol arasındaki gerilimi ele aldığını görüyorsunuz. Gayet de profesyonelce ele alınmış. Yazara buradan tebriklerimi gönderiyorum. İyi iş çıkardın, çekirge. İyi iş çıkardın... Böyle devam! -ve Suzanne Collins bu yorumu görünce yazarlığı bırakır- Tabii ki şaka bir yana, kitabı okurken Suzanne Collins'in zekasına ve düşünce biçimine hayran kaldım. Dünyaya damgasını vuran sayılı yazarlardan biri olmasının nedenini bu seriyi okuyunca daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum.




Ateşi Yakalamak da en az Açlık Oyunları kadar güzeldi. Bu yüzden hangi kitabını daha çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim. İki kitap da ayrım yapamayacağım kadar müthişti!
Ateşi Yakalamak'ın bazı kısımlarında içimi duygu tufanları sardı. Duygular, okuyucuya ciddi anlamda çok iyi yansıtılmış. Sanki siz de Katniss'le birlikte Capitol'e karşıymışsınız gibi hissediyorsunuz. En azından ben öyle hissettim. Ayrıca Ateşi Yakalamak'ta öyle bir sürprizle karşılaştım ki... Capitol'e karşı nefretim kat kat arttı. Hatta Capitol'e yazdığım kısa bir şiiri sizinle paylaşmak istiyorum:
Sevgili Capitol,
Bu acımasızlık fazla bol.
Ne istiyorsun masum insanlardan?
Hepimizin kalbinde tek ses:
Dileriz ki kısa süre içinde yok ol!




Biraz Gale ve Peeta'dan da bahsetmek istiyorum. Öncelikle ikisi arasında kesinlikle ayrım yapamam. Normalde bir karakter, iki karakter arasında kaldığında ben hep birinin tarafını tutarım ama bu seride durum hiç de öyle değil. İkisine de fena halde bağlanmış durumdayım. Bir tarafta Peeta'nın masumluğu, Katniss için yaptığı fedakarlıkları var. Bir taraftaysa Katniss'in küçüklüğünden beri dostu olan ve tıpkı Katniss gibi ailesini ayakta tutup sırf ailesi için mozaik taşına defalarca ismini yazdıran Gale var... Katniss kimi seçerse seçsin ben hep bir taraftan üzülüyor olacağım yani. :(




Ateşi Yakalamak'ın sonu biraz belirsiz bitti. Yani sonunda tam olarak ne yaşandığını anlayamadım ama arkadaşımın dediğine göre serinin üçüncü kitabı olan Alaycı Kuş'ta her şeyi anlayacakmışım. Üçüncü kitabını ciddi anlamda çok merak ediyorum.*_*
İşin özü, Ateşi Yakalamak'ı kesinlikle okuyun. Bu zekice kurgulanmış heyecanlı kitabı okurken sayfalar elinizden akıp gidecek. Kendinize çok iyi bakın.
Kucak dolusu sevgiler! ^_^


Kitaba Puanım:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder